تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۰۳ - ۲۲:۲۳ ذخیره فایل ارسال به دوستان

پیشرفت ۷۰ درصدی باند شمالی محور بهنمیر – کیاکلا

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: باند شمالی محور بهنمیر – کیاکلا حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که درصورت تامین و تخصیص بهنگام اعتبارات مورد نیاز تا پایان سالجاری بهره‌برداری و زیر بار ترافیک می‌رود.

به گزارش سیمرغ ما، مدیر کل راه و شهرسازی مازندران به منظور تسریع در عملیات اجرایی تعریض و بهسازی محور بهنمیر – کیاکلا بازدید و در جلسه‌ای که با حضور فرماندار و بخشدار سیمرغ برگزار شد بر اتمام هرچه سریعتر این پروژه تاکید کرد.

 

سید محمد نظری ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در بخش ارتقاء و تعريض در سطح محورهاي مازندران بیان کرد: با توجه به حجم بالاي ترافيك و تردد در راههاي اين استان اقدامات در خور توجه اي در زمينه تعريض و چهار خطه شدن تمامي محورهاي اصلي و شرياني استان در دست اجراست.

 

وي در ادامه به محور بهنمیر – کیاکلا اشاره و افزود: این محور بطول ۵/۵ کیلومتر بوده که در قالب دو قرارداد و با اعتباری حدود ۶۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آن از سال ۹۵ آغاز شده است.

 

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: باند شمالی این محور حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی می باشد که درصورت تامین و تخصیص بهنگام اعتبارات مورد نیاز تا پایان سالجاری بهره برداری و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

 

نظری درخصوص نحوه توزیع اعتبارات بخش حفظ و نگهداری راه ها گفت : عملکرد راههای مازندران ملی است چون ۱۰ درصد از کل تردد کشور در جاده های مازندران اتفاق می افتد و این رقم ، رقم قابل توجهی است و حکایت از ترافیک بالایی دارد . بر این اساس انتظار ما این است که با این حجم تردد ، مدیران کشوری ، در توزیع اعتبارات نیز این موارد را لحاظ کنند و راههای استان را ویژه ببینند .

 

این مسئول تاکید کرد: برای تخصیص اعتبارات ویژه در بخش راه ، به مشارکت و فعالیت بیشتر نمایندگان استان نیاز داریم به ویژه اینکه دو تن از این افراد در کمیسیون عمران حضور دارند و ضرورت دارد در ابتدای راه ، سهم استان را بررسی کنند به ویژه در اجرای دو آزاد راه مهمی که داریم ، آزاد راه قائم شهر به آمل و آزاد راه قائمشهر به ساری که حجم عظیمی از ترافیک را متحمل می شوند . همچنین با توجه به اینکه فاصله بین شهرها در استان اندک است ، کمربندی های موجود و کنارگذرگاههای شهری پاسخگوی این حجم از ترافیک نیستند و در بسیاری از ایام تعطیل ، تشدید ترافیک ، زندگی شهروندان را مختل میکند و با توجه به این که طرح هر دو آزاد راه آماده شد، و بین این فضا هم حتما ریل آهن خواهیم داشت ، باید مدهای حمل و نقلی را در استان گسترش دهیم.

 

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در ادامه به توسعه فرودگاه ها اشاره کرد و گفت: سهم خدمات هوایی ما پنج درصد است که بسیار پایین است و باتوجه به اینکه ما یک استان توریست پذیر هستیم ، این پنج درصد بسیار اندک است .

 

نظری خاطرنشان کرد: حمل و نقل بار نیز باید از جاده جمع کنیم و به ریل انتقال دهیم که هم در مصرف سوخت و هم در آلودگی محیط زیست، امری ضروری است و در مجموع باید دست به دست هم دهیم و در توسعه فضاهای حمل و نقلی ، استان را جایگاه اصلی خود برسانیم.

 

نظری در پایان به توسعه راه ها و محورهای حمل و نقل طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت : مازندران به دلیل حجم فزاینده ترافیکی که داشت باید به سمت توسعه راه ها و حمل و نقل می رفت که این اتفاقات شروع شد ، تمام راه های روستایی باید به راه های فرعی درجه یک تبدیل شوند ، راه های اصلی باید به راه های چهارخطه تبدیل شوند که این اتفاقات از چند سال قبل آغاز شده بود به عنوان مثال محور قدیم آمل به بابل ، قائمشهر به کیاکلا ، کیاکلا به سمت بهنمیر ، کیاکلا سمت جویبار ، نکا به نیروگاه ، بهشهر به زاغمرز همه از جمله راه های دو خطه ای بودند که طی همین سال ها به محورهای چهارخطه تبدیل شده یا در حال تبدیل هستند اما همان طور که گفتم لازم است اعتبارات ویژه و منابع خوبی تزریق شود تا بخشی از مشکلات مازندران در حوزه حمل و نقل حل شود و بتوانیم حق مردم در این بخش را ادا کنیم.

ارسال دیدگاه

بدون واسطه با مسئولین در ارتباط باشید
کانال تلگرام سیمرغ ما
خبر فوری سیمرغ
جویباران|پایگاه خبری تحلیلی شهرستان جویبار
پایگاه خبری تحلیلی بابل نوین
مرجع اخبار مازندران