تاریخ : ۱۳۹۴/۰۸/۲۱ - ۱۹:۳۸ ذخیره فایل ارسال به دوستان

ردیابی ماهواره ای هواپیماهابا فرکانس های رادیویی

سازمان هواپیمایی کشوری بین المللی (ایکائو) با توجه به بی خطر بودن ردیابی ماهواره ای هواپیماها برای تدابیر ایمنی فعلی، با این گزینه موافقت کرده است.

به گزارش سیمرغ ما، توافق حاصل شده در تازه ترین نشست یکی از نهادهای سازمان ملل، راه را برای ردیابی ماهواره ای هواپیماها هموار کرد، اقدامی که انگیزه آن ناپدید شدن پر رمز و راز یک فروند جت مسافربری مالزیایی در سال گذشته اعلام شده است.
 
 توافق یاد شده در روز چهارشنبه به کشورها امکان می دهد ردیابی و کنترل ماهواره ای حرکت هواپیماها را با فرکانس های رادیویی محقق کنند.
 
براساس اعلام آژانس ارتباطات سازمان ملل'اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور'، حرکت هواپیماها براساس سیستم های راداری کنونی توسط سامانه های مستقر روی زمین رصد می شود و در نتیجه، ۷۰ درصد سطح زمین تحت پوشش نیست.
 
تلاش بر این است هواپیماهای امروزی سیگنال های موسوم به ADS-B را علاوه بر زمین، به ماهواره ها هم بفرستند، طرحی که زمان اجرایی شدن آن از سال ۲۰۱۷ میلادی پیش بینی شده است.
 
توافق درباره به کارگیری فرکانس های رادیویی ۱۰۸۷٫۷-۱۰۹۲٫۳ MHz برای ردیابی ماهواره ای هواپیماها در جریان کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی که تجمعی بین المللی است، صورت گرفت. این نشست هر چهار سال با سازمان دهی اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور برگزار می شود.
 
سازمان هواپیمایی کشوری بین المللی (ایکائو) با توجه به بی خطر بودن ردیابی ماهواره ای هواپیماها برای تدابیر ایمنی فعلی، با این گزینه موافقت کرده است.
 
ناپدید شدن پرواز ۳۷۰ هواپیمایی مالزی با ۲۳۹ سرنشین در مارس ۲۰۱۴ ضعف سیستم های راهبری سراسر جهان را آشکار کرد. بقایای هواپیمای یاد شده از نوع بویینگ ۷۷۷ماه ژوییه در اقیانوس هند پیدا شد. 
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 
منبع: ایرنا
ارسال دیدگاه

بدون واسطه با مسئولین در ارتباط باشید
کانال تلگرام سیمرغ ما
🇮🇷 کانال رسمی  تلگرامی شهرداری کیاکلا🇮🇷
عصر ساری
جویباران|پایگاه خبری تحلیلی شهرستان جویبار
پایگاه خبری تحلیلی بابل نوین
مرجع اخبار مازندران